Pasar al contenido principal

A crise de SIMO obriga a repensar o modelo de feira tecnolóxica

Un SIMO menguante ocupaba en 2007 catro pabellóns de Ifema. Este ano, en setembro, apenas tiña superficie contratada para dúas. O rechamante do fenómeno é que no principio do ano as expectativas de contratación de superficie expositora eran mellores que na edición anterior. Pero se iniciou unha cadea de desercións de tal magnitude (Microsoft, Telefónica...) que a semana pasada a dirección de Ifema decidiu cancelar a convocatoria deste ano a dous meses da súa celebración. Segundo o comunicado oficial, SIMO encargara un estudo á consultora Gartner para replantexar o modelo de feira. Santiago Quiroga, o seu director, asegura tallante que en 2009 "haberá SIMO".

¿A crise de SIMO é un reflexo do momento económico, un síntoma do esgotamento do modelo ferial, un problema de redefinición do seu perfil ou todo un pouco?

O argumento para cancelar a edición deste ano foi basicamente que a feira non sería rendible para os expositores que acudisen. A ausencia de grandes fabricantes de informática e operadoras de telecomunicacións facía previsible unha notable merma de asistencia. Esta foi, por exemplo, a razón que levou a Vodafone a cancelar a última hora a súa participación vendo que a competencia máis directa tamén se ía. "Non había masa crítica", comenta un portavoz da compañía.

Unha feira barata

Quiroga, con todo, rexeita que SIMO sexa unha feira cara. "Non só porque o metro cadrado é máis barato que noutras feiras internacionais ou nacionais, senón porque sempre foi rendible para as empresas acudir a SIMO". Contratar un máximo de 50 metros cadrados costa 128 euros o metro cadrado máis IVA e espazos superiores a 300 teñen unha tarifa de 110 euros o metro cadrado. Cebit, a feira de referencia europea, ten unha tarifa de 205 euros o metro cadrado.

Á marxe de que en 2009 propóñase un SIMO só retocado ou se vaia a unha refundación do modelo, o debate céntrase no futuro destas feiras xeneralistas.

Vanesa González, responsable de mercadotecnia de Kaspersky Lab, unha das empresas que non habían cancelado a súa asistencia a SIMO, considera que a feira madrileña debe renovarse, pero "que sexa imprescindible un cambio de enfoque non quere dicir que a súa necesidade sexa cuestionable".

"Nós iamos porque faciamos negocio e daba proxección de marca, pero é necesario focalizar, profesionalizar e verticalizar a feira. Abarca demasiados sectores".

Microsoft, sen descartar que algún día regrese a SIMO, xustificou a súa ausencia este ano aducindo que a compañía atópase analizando outros escenarios que poidan aportar unha axuda á canle de distribución á hora de facer crecer a súa demanda e a súa facturación.

Telefónica, outro dos grandes ausentes, evitou dar explicacións públicas sobre a súa decisión.

Outro aspecto sempre discutido en SIMO é o da data de celebración. Para algunhas compañías, está demasiado preto da campaña de Nadal, polo que non poden esperar a SIMO para a súa preparación. A dirección de SIMO, no entanto, asegura que moitas compañías comunicáronlles a súa comodidade coas actuais datas. Por outra banda, o feito de que moitas compañías celebren os seus propios eventos e de que a información sobre novidades teña dilixentes camiños dixitais, como a propia Rede, fai menos vital agardar a unha feira para presentar novidades.

Jaime García Cantero, da consultora IDC, considera que se unha feira de alcance europeo como Cebit ten problemas, máis os sofre unha feira de ámbito español. "A pretensión de mesturar públicos distintos, o corporativo e o consumidor, non resulta. Has de renunciar a un público masivo ou a un público empresarial. Aínda que non sexa moi aristotélico afirmalo, o camiño do medio é moi complicado". Segundo Cantero, estamos nunha fase de madurez das tecnoloxías e a fascinación por un produto que non se coñece desapareceu. O público atopa as novidades nas grandes superficies especializadas. As feiras perderon a súa función de escaparate, sostén, e é difícil atopar produtos que interesen tanto ao público consumidor como ao empresarial, "son dous universos distintos. As feiras son unha canle para maioristas. A unha de turismo non van os viaxeiros, van as axencias de viaxes, e empeñarse en ter 250.000 visitantes é moi difícil". Ter que ir a unha feira para regalar bolígrafos non apetece aos expositores. Con todo, a dirección do salón argumenta que as empresas valoran moito a masiva afluencia dun público non especializado.

En opinión de García Cantero, as feiras xeneralistas como SIMO teñen un horizonte complicado porque difuminan demasiado a mensaxe. En 2007, SIMO intentou ofrecer un espazo independente para o consumidor que quixese trapichear con cacharros, o área eLife, pero o seu perfil quedou desdibuxado e este ano abandonara o barco.

Cantero eloxia o valor e a honestidade de SIMO de cancelar a convocatoria deste ano e considera que os cambios que anuncia non poden ser de matiz. "Veremos".

SIMO, con máis de 40 anos de historia, demostrou estar aberto ao cambio. Empezou como unha feira de material para oficina, un perfil do que ninguén se acorda. Agora ten o difícil reto de redefinirse.