Pasar al contenido principal

Os carteiros convértense en tecnólogos

Logotipo de Correos

Modernizar e dixitalizar unha compañía pública de 65.000 empregados cunha idade media de 47 anos, na que conviven un 50% de funcionarios con outro 50% de persoal laboral e un alto índice de sindicación. Ese era o obxectivo do Programa Integra que se puxo en marcha en Correos, acompañado dun gran investimento en medios tecnolóxicos, co fin de automatizar todos os procesos dun traballo que anteriormente realizábase de forma manual. Pero antes había que solucionar outro problema: un persoal analfabeto dixitalmente que non sabería sacar partido a esas novas ferramentas que pretendían multiplicar a eficiencia no operador postal público. Así, a dirección xeral realizou un encargo aos responsables de recursos humanos da compañía: preparar a todos os empregados para a implantación de Integra. Un reto para os responsables de formación que acaba de ser galardonado nos World Mail Awards, unha especie de Oscar no sector postal. Correos recibiu esta semana en Budapest o primeiro premio na categoría de xestión de persoas por impulsar a alianza entre as novas tecnoloxías e a formación como motor do cambio.

Dixitalización

Correos lévache a informática a casa foi o lema do plan de formación que se puxo en marcha, un programa de inmersión para familiarizar ao persoal coas PDAs, os sistemas SAP para o seguimento informático dos envíos e as aplicacións internas de reparto que a partir dese momento converteríanse no pan noso de cada día. Unhas 51.000 persoas pasaron xa por este curso de Alfabetización dixital, dun mes de duración, que se realiza a través de Internet desde o propio domicilio dos empregados, aos que se sufraga o custo do alta na rede durante o tempo da formación. "O obxectivo era perderlle o medo ás novas tecnoloxías. Agora, en todas as carterías hai un ordenador, todos os carteros de envíos urxentes teñen unha PDA e todas as unidades de reparto chegarán a tela", explica Concha Lagüela, xefa da unidade de selección e formación de Correos.

Neste caso, a formación online ou e-learning facilitou chegar a todos os carteiros rurais repartidos polos lugares máis agachados da xeografía española. "O éxito estivo na concienciación do persoal, ademais da colaboración dos sindicatos. Un dos primeiros parabéns que recibimos foi a dun carteiro de Picos de Europa (Asturias) que se trasladaba ata o domicilio do seu irmán, que dispoñía de acceso a Internet, para poder participar no curso", recorda Lagüela.

Este primeiro curso online serviu a Correos como primeira peza do puzzle do e-learning, que aínda se está completando na compañía. Seguiulle a formación en ofimática, a de produtos e servizos, as aplicacións corporativas, os idiomas, a prevención de riscos laborais e as habilidades. Como colofón, este mesmo ano a empresa acaba de estrear o seu propio portal corporativo de formación online. Na actualidade, o 41% da formación na empresa postal realízase a través de Internet, cun índice de finalización dos cursos do 80%.

Analistas de sistemas

A estratexia da compañía pública pasa por diversificar as súas áreas de negocio e por seguir liderando o sector cando apareza a competencia trala liberalización do sector no ano 2011. Os seus directivos entenden que para superar este exame en necesaria a tecnificación da compañía, pero os perfís tecnolóxicos escasean no mercado laboral e están moi cotizados. "Non podemos competir por eles, polo que temos que crear a nosa propia canteira interna de profesionais para o área de tecnoloxía e sistemas", explica a responsable de selección e formación.

Así, foron fundamentalmente os empregados das áreas de correos e oficinas, que supoñen o 80% do persoal, e especialmente os carteiros, quen, tras superar un máster intensivo en tecnoloxía de nove meses de duración a tempo completo, convertéronse nos novos analistas de sistemas da compañía. Ata agora, 103 profesionais experimentaron esta metamorfosis, co correspondente salto de categoría profesional e aumento salarial. Os afortunados foron titulados universitarios de grado medio de calquera disciplina seleccionados tras unha forte competencia: na última edición do programa houbo 174 candidatos para 20 prazas.

A dispersión xeográfica é unha das características do persoal de Correos, que conta con oficinas en toda España. Para salvar esta barreira, ademais do uso do e-learning, a compañía formou a 980 empregados como monitores internos, que dedican parte do seu tempo a realizar un seguimento individualizado dos participantes nos cursos, especialmente de quen se enfrontan por primeira vez á formación a través da rede.